- Home
- >
- Professional Audio
- >
- Core
- >
- Core 5
- Home
- >
- Professional Audio
- >
- Core
- >
- Core 5
Core 5
Niewielkie rozmiary, przestrzeń najwyższej klasy
Core 5
Zapotrzebowanie na treść stale rośnie, natomiast fizyczna przestrzeń studia raczej wprost przeciwnie. W przypadku projektów dźwięku przestrzennego, wymagających nawet do 16 zestawów głośnikowych w jednym pomieszczeniu odsłuchowym, może to być już poważny problem. Na szczęście kompaktowy profesjonalny monitor referencyjny Core 5 został zaprojektowany specjalnie do mniejszych pomieszczeń i odsłuchu bliskiego pola.
Core 5 to najbardziej kompaktowy model w naszej ofercie najwyższej klasy profesjonalnych monitorów referencyjnych. Jest to dwudrożna konstrukcja bliskiego pola, zaprojektowana do pracy w ciasnych pomieszczeniach w konfiguracji stereo lub do zwiększenia szerokości i wysokości sceny dźwiękowej w konfiguracji dźwięku przestrzennego. I, co równie ważne, zapewniają odpowiedni poziom SPL do tego typu zastosowań – więc jeśli pracujesz w wozie transmisyjnym lub w mniejszym studio nagrań, nie musisz nadwyrężać słuchu, aby usłyszeć i nie ryzykujesz popękania bębenków.
Dzieje się tak dzięki zastosowaniu dwóch niezależnych wzmacniaczy klasy D firmy Pascal w każdym zestawie głośnikowym: jeden o mocy 280 W do głośnika średnio-niskotonowego i drugi o mocy 280 W do głośnika wysokotonowego. Dodaj do tego zaawansowaną technologię DSP, a otrzymasz płaską charakterystykę niskich tonów do 45 Hz przy -6 dB i 51 Hz przy ±3 dB. Imponujące jak na zestaw głośnikowy tej wielkości, nieprawdaż?
Precyzja w całym zakresie
Na górze znajdziesz 28-milimetrowy głośnik wysokotonowy Cerotar Pro. Podobnie jak wszystkie inne zestawy serii Core (i wszystkie inne zestawy głośnikowe Dynaudio), posiada precyzyjną membranę z miękką kopułką w połączeniu z wewnętrzną kopułką Hexis eliminującą rezonanse. Jego pasmo odtwarzania sięga 30 kHz, dzięki czemu usłyszysz wszystkie potrzebne szczegóły, nie rezygnując z relaksu podczas odsłuchu. Ma to kluczowe znaczenie podczas długich sesji (gdy pojawia się zmęczenie, równie dobrze możesz wrócić do domu).
5-calowy głośnik niskotonowy schodzi do 45 Hz. Jest wykonany z naszego opatentowanego materiału MSP (polimer krzemianu magnezu), który zapewnia dokładnie odpowiednią kombinację lekkości, sztywności i tłumienia, aby zapewnić dokładność, dzięki której Twoje włosy staną dęba.
Nie przeoczysz niczego, te monitory ujawnią wszelkie braki. Jeśli w miksie będzie problem, dadzą Ci o tym znać.
Dokładne dostrojenie dla doskonałego brzmienia
Z drugiej strony zwykłej ścianki tylnej znajduje się najbardziej zaawansowana technologia, jaką udało się nam zmieścić. Model Core 5 otrzymał te same przyszłościowe innowacje, co pozostałe modele serii, będące kulminacją dziesięcioleci badań i rozwoju w kierunku dokładnie tego, co potrzebują profesjonaliści w studio.
Każdy zespół głośnikowy wyposażono w dwa filtry DSP, które pomagają kompensować wpływ umiejscowienia i przeszkód w najbliższym otoczeniu. Jeśli stoją na biurku, jest do tego odpowiednia pozycja przełącznika (o sprytnej nazwie „Desk” (Stół)), w której kompensowane są pierwsze odbicia od powierzchni stołu mikserskiego. Stoją na podstawkach lub wspornikach nieco odsunięte? Wybierz pozycję przełącznika o nazwie „Ancheoic” (Pomieszczenie bezechowe). A jeśli znajdują się w specjalnie wykonanej do tego celu ścianie, najlepszym wyborem będzie pozycja „Soffit” (Zabudowa). Można teraz przejść do wyboru trybu kompensowania odbić: „Free” (Wolnostojące), „Wall” (Ścian) lub „Corner” (Narożnik). Dostępna jest również zwrotnica Linkwitz'a-Riley'a odcinająca częstotliwości poniżej 80 Hz, do użytku z subwooferem.
Znasz swoje pomieszczenie lepiej niż ktokolwiek inny, dlatego poszliśmy jeszcze dalej i dajemy Ci do wyboru następujące opcje równowagi tonalnej (Sound Balance) pozwalające dostosować ogólne brzmienie monitorów Core 5: „Bright” (Jasne), „Neutral” (Neutralne) i „Dark” (Ciemne). Opcje te to znacznie więcej niż typowe filtry półkowe stosowane w produktach innych firm: nasze wykorzystują pełnozakresowy filtr pasmowoprzepustowy, o nachyleniu dostosowywanym w zależności od pożądanego brzmienia. W trybie „Dark” (Ciemne) otrzymujesz 1,5 dB tłumienia częstotliwości 20 kHz i 1,5 dB podbicia częstotliwości 40 Hz. W trybie „Bright” (Jasne) te proporcje są odwrócone. Ta metoda pozwala zachować niezmienioną odpowiedź fazową pomiędzy poszczególnymi głośnikami, co oznacza, że ich synchronizacja utrzymuje się na stałym poziomie i w efekcie scena dźwiękowa pozostaje krystalicznie czysta.
Wybierz żądaną czułość wejściową
Precyzja jest najważniejsza, niezależnie od tego, czy używasz wejść analogowych, czy cyfrowych. Dlatego właśnie otrzymujesz możliwość kontrolowania poziomu wzmocnienia pomiędzy kontrolerem monitorów a zestawami głośnikowymi.
Korzystasz z wejść analogowych? Dostępny jest dedykowany przełącznik pozwalający regulować maksymalny poziom wejściowego sygnału analogowego dla Core 5 w zakresie od 0 dBu do +24 dBu.
Jeśli pracujesz w trybie cyfrowym, wybierz kanał strumieniowy AES3 przesyłany do monitora za pomocą przełącznika „Digital channel” (Kanał cyfrowy). Procesor DSP będzie działał z wejściową częstotliwością próbkowania (bez konwersji częstotliwości próbkowania) i może synchronizować się z wbudowanym zegarem dźwięku cyfrowego albo z zegarem zewnętrznym, w celu uzyskania najwyższej dokładności.
Gdzie ustawić monitory Core 5
Odpowiedź jest prosta: gdziekolwiek chcesz. Monitory Core 5 można ustawiać jeden na drugim (dodaliśmy wgłębienia na powierzchni, aby można było dokładnie umieścić je na swoim miejscu względem pozostałych zestawów Core i subwooferów), montować na podstawkach lub wieszać pionowo albo poziomo na naszych opcjonalnych wspornikach. Można je też odwrócić, umieszczając głośnik niskotonowy nad wysokotonowym.
Core 5 zaprojektowano z myślą o dowolnym scenariuszu odsłuchu w bliskim polu: więc jeśli brakuje Ci miejsca w wozie transmisyjnym, studio montażowym, stanowisku mobilnym lub pomieszczeniu do odsłuchu dźwięku przestrzennego, możesz mieć pewność, że będziesz w stanie uzyskać precyzję, której Ty i Twoja publiczność wymagacie.
Nigdy więcej zgadywania. Usłysz wszystko, co musisz usłyszeć.
Sophisticated DSP that’s surprisingly easy to use
The AIR series was famous for its advanced DSP system. But our acoustic engineers don’t believe laurels are for resting on, so they’ve constantly been looking for better and more innovative ways of doing it.
That work has resulted in some great leaps in DSP sophistication – but also in the way it’s applied in everyday use. You, our users, wanted something easier to use, and that’s exactly what you get with Core – with even better performance.
Positioning is critical when installing a monitor system. That’s why each Core 59 has two DSP filter switches to address its position and boundary locations. For example, if you place the monitors on the meter bridge of a large-format mixing console, set them to ‘Desk’. This will help compensate for the first reflection created by the mixing surface. On the other hand, if you put the monitors into a purpose-built wall, setting the Position 1 filter to ‘Soffit’ will compensate for the increased bass response.
The tone that meets your tastes
Boundary effects created by placing a monitor close to walls or a ceiling can be compensated for by adjusting the Position 2 filter between ‘Wall’ or ‘Corner’. These filters help compensate for the reflections created by the boundary walls, especially in the lower frequencies.
There’s also a low-frequency 80Hz Linkwitz-Riley cutoff that can be engaged if you’re using Core 59 with a subwoofer to extend the low frequency response.
Users can also alter the overall presentation. Core 59 uses the same concept as the LYD series Sound Balance filter – a different design to typical shelving-EQ tweeter and woofer adjustments found on most active monitors.
Instead of simply fine-tuning the tweeter level up or down, which will affect phase response, Core 59 uses a full-spectrum band-pass filter that tilts depending on the desired tonal response. In the ‘Dark’ setting, the entire frequency response is tilted so that 20kHz is down -1.5dB, while 20Hz is up +1.5dB. In ‘Bright’, the tilt is reversed (+1.5dB at 20kHz and -1.5dB at 20Hz).
This gentle filter maintains the proper phase response between the drivers while providing the tone that meet your tastes. The changes are subtle, but often this little tweak is enough to make the sound balance just right.
Input sensitivity the way you want it
The noise-floor and signal resolution of any monitoring system is critical to its performance.
Whether you’re using the analogue or digital inputs, you need to be able to control the gain staging between the monitor controller and the speaker system. We’ve provided a range of 0dBu to +24dBu to match the analogue input sensitivity to the output level. Once optimised, Core 59 processes all analogue signals at a 192kHz sampling rate and 64-bit resolution in the DSP (from the 24-bit analogue-to-digital converter) for the greatest degree of mathematical precision.
There’s a switch to determine the maximum output SPL with the greatest bit-depth in the DSP. If you want the maximum level, set this to 112dB. If you work mostly at lower levels, choose a lower SPL setting to optimise the bit-depth of the DSP for both inputs.
When using the AES digital inputs, you must determine which channel (left or right) of the AES stream is used for that monitor. Core 59’s DSP operates at the incoming sample rate and either locks to the digital audio clock or word clock to maintain the most accurate signal possible.
The beating heart of your studio
We’ve designed Core 59 for you. We’ve designed it to be used however and wherever you need it – whether that’s for near-field, mid-field or main monitoring, or in soffit-mounted set-ups.
It’s made for music mastering, mixing, and recording; theatrical re-mixing; editorial and sound design for games or anywhere else you need an uncompromising critical monitoring system.
Core 59 is ready to be installed in high-SPL immersive audio and other multi-channel environments with both analogue and digital connectivity, DSP controlled acoustic response, and versatile positioning. That means complete tonal consistency whatever your monitoring needs.
It really does give you everything you need to hear.
Core
Cechy
Hand-crafted
Designed, developed, tested and made in Denmark. All the drivers are hand-made at Dynaudio HQ, and each speaker is individually calibrated before it leaves our factory
Advanced DSP
Simple to use… but incredibly powerful. Core’s DSP optimises performance for positioning, sound balance and bass extension
Power to spare
Each driver has its own dedicated class-D amplifier: 500W each for the woofer and midrange drivers, and a 150W amp for the tweeter. That’s some serious headroom
Esotar Pro tweeter
Dynaudio’s already legendary high-frequency driver has been redesigned and re-engineered for high-performance professional use
Core 5
Specyfikacje
- Status Aktualny
- Segment Pro
- Seria Core
- Typ Monitor bliskiego pola
- Wejścia analogowe XLR
- Wejścia cyfrowe AES3 XLR, BNC word clock 1x BNC word clock
- Wyjścia cyfrowe AES3 XLR
- Maks. SPL (Bezechowy dB @ 1m) 104
- Maks. SPL (Półbezechowy dB @ 1m) 110
- Moc wzmacniacza głośnika niskotonowego (W) 280
- Moc wzmacniacza głośnika wysokotonowego (W) 280
- Wejście zasilania AC 100-240V 50/60 Hz
- Pobór mocy w trybie gotowości (W) 0.48
- Dolna granica częstotliwości (Hz @85 dB +/- 3 dB) 46
- Górna granica częstotliwości (kHz @ 85dB +/- 3 dB) 26
- Dolna granica częstotliwości (dynamiczna) (Hz @ -6 dB) 42
- Górna granica częstotliwości (dynamiczna) (kHz @ -6 dB) 29
- Konstrukcja obudowy Bass reflex z przodu
- Zwrotnica 2-drożny procesor DSP
- Częstotliwości podziału zwrotnicy (Hz) 3800 Hz
- Głośnik wysokotonowy 1.1 cala Esotar Pro soft dome ze stożkiem Hexis
- Głośniki niskotonowe 5 cala MSP
- Waga kg 8.6
- Waga lb 19
- Szerokość mm 190
- Wysokość mm 353
- Głębokość mm 265
- Szerokość cala 7 1/2
- Wysokość cala 14
- Głębokość cala 10 3/8
- Głośniki w opakowaniu 1
- Wykończenia Dark Grey
Reviews
Perfect for mixing and mastering
"The Dynaudio Core 59 is a modern and high quality active monitor for a reasonable price. It provides an authentic, analytical result and is perfect for mixing and mastering. It is also fun and not overly critical, so it can be used over a long period of time."
German music portal Bonedo
Seria Core
- Status:
- Segment:
- Seria:
- Typ:
- Wejścia analogowe:
- Wejścia cyfrowe:
- Wyjścia cyfrowe:
- Maks. SPL (Bezechowy dB @ 1m):
- Maks. SPL (Półbezechowy dB @ 1m):
- Moc wzmacniacza głośnika niskotonowego (W):
- Moc wzmacniacza głośnika średniotonowego (W):
- Moc wzmacniacza głośnika wysokotonowego (W):
- Wejście zasilania AC:
- Pobór mocy w trybie gotowości (W):
- Dolna granica częstotliwości (Hz @85 dB +/- 3 dB):
- Górna granica częstotliwości (kHz @ 85dB +/- 3 dB):
- Dolna granica częstotliwości (dynamiczna) (Hz @ -6 dB):
- Górna granica częstotliwości (dynamiczna) (kHz @ -6 dB):
- Konstrukcja obudowy:
- Zwrotnica:
- Częstotliwości podziału zwrotnicy (Hz):
- Głośnik wysokotonowy:
- Głośnik średniotonowy:
- Głośnik średniotonowy/Głośniki niskotonowe:
- Głośniki niskotonowe:
- Waga kg:
- Waga lb:
- Szerokość mm:
- Wysokość mm:
- Głębokość mm:
- Szerokość cala:
- Wysokość cala:
- Głębokość cala:
- Głośniki w opakowaniu:
- Wykończenia:
Core 5
- Aktualny
- Pro
- Core
- Monitor bliskiego pola
- XLR
- AES3 XLR, BNC word clock 1x BNC word clock
- AES3 XLR
- 104
- 110
- 280
- 280
- 100-240V 50/60 Hz
- 0.48
- 46
- 26
- 42
- 29
- Bass reflex z przodu
- 2-drożny procesor DSP
- 3800 Hz
- 1.1 cala Esotar Pro soft dome ze stożkiem Hexis
- 5 cala MSP
- 8.6
- 19
- 190
- 353
- 265
- 7 1/2
- 14
- 10 3/8
- 1
- Dark Grey
Damaged speakers? How do I know?
Have you ever accidentally dimed your amp or had some other kind of mishap, giving you cause to fear for your speakers' safety? Have no fear. More tha...
Four new products on show - High End Munich 2024
We’re going to give an exclusive first-look at four brand-new products during this year’s High-End show in Munich – as well as showing off some exciti...
What kind of subwoofer should I choose? Sealed or ported?
On this episode Ask The Expert, we're discussing subwoofer design, and the pros and cons of sealed-box versus ported designs in the world of low end d...