Filozofia dźwięku Dynaudio

Nasze filozofia jest bardzo prosta. Nieważne, czy uwielbiasz muzykę klasyczną, akustyczną, nowoczesną elektronikę, czy rockowe koncerty na stadionie – chcemy, by Twój samochód stał się mobilną salą koncertową, zapewniającą dźwiękowe doznania z pogranicza magii. Dokonanie tego nie jest jednak proste…

Żeby stworzyć bezkompromisowy system nagłośnienia do samochodu, musieliśmy wpłynąć na nieznane wcześniej wody. A jako że wyznaczanie standardów jest naszą ambicją praktycznie od samego początku istnienia firmy, także i tutaj osiągnęliśmy krystaliczne i szczegółowe, a jednocześnie ciepłe i naturalne brzmienie, bez względu na poziom głośności. Zaproponowaliśmy kierowcom to, co melomanom w domach i realizatorom w studiach nagraniowych: high-endowe systemy audio.

Car audio - Philosophy

Dlaczego dźwięk jest tak istotny

Trzeba przyznać, że dla wielu z nas samochód to prawie świątynia. Niezależnie od tego, czy jedziecie dobrze znaną trasą, stoicie w korku, wybieracie się w nieznane, albo w codzienną drogę do pracy – system nagłośnieniowy Dynaudio zamieni Wasze auto w generator niepowtarzalnych wrażeń słuchowych. Naszym celem jest, żebyście byli bardziej zrelaksowani wysiadając, niż przed wyruszeniem w drogę. Jak od pewnego czasu mawiamy w Dynaudio – niech poprowadzi Was dobry dźwięk!

Car audio - Philosophy 2

Wykuwanie krystalicznego brzmienia

Wnętrze współczesnego samochodu to dla inżyniera dźwięku żmudne pole walki: komfortowe fotele pochłaniają fale akustyczne, a twarde powierzchnie (np. szyby) doskonale je odbijają. Musimy także brać pod uwagę zmienne poziomy hałasu oraz drgania spowodowane przez wiatr, opony i oczywiście silnik. Nasze systemy nie boją się ekstremalnych warunków pracy – a temperatury w samochodach wahają się od minus 30 do plus 60 stopni Celsjusza. Mamy tu do czynienia także z bezpośrednim padaniem promieni słonecznych oraz dużą wilgotnością powietrza. Najtrudniejszym do przeskoczenia zagadnieniem jest jednak to, że kierowca i pasażer nie siedzią w równej odległości od głośników kanału lewego i prawego, gdyż przestrzeń pasażerska jest dramatycznie ograniczona. W porównaniu do trójdrożnych zestawów głośnikowych ustawionych w pokoju, warunki we wnętrzu auta są skrajnie niekorzystne.

Car audio - Philosophy 3

Perfekcyjny timing

Co można zrobić w takiej sytuacji? Rozwiązaniem jest tu cyfrowa obróbka dźwięku za pomocą procesorów DSP. Dokonujemy precyzyjnej symulacji każdej powierzchni (wklęsłej, wypukłej i oczywiście płaskiej) we wnętrzu pod kątem propagacji fal akustycznych, a następnie programujemy opóźnienia przy podawaniu sygnału do każdego z głośników za pomocą mocy obliczeniowej układów cyfrowych. Pozwala to zneutralizować nierówne odległości. Naszym celem jest, żeby brzmienie w samochodzie było tak dobre, gdy ustawicie kolumny Dynaudio w Twoim salonie. Żeby umysł uległ wrażeniu, że muzyka otwiera się wprost przed Tobą, tu i teraz.

Car audio - Philosophy 4

Zbudowane w Danii

Jesteśmy bardzo dumni z naszych osiągnięć. Każdy produkt Dynaudio jest wyjątkowy, dlatego że projektujemy, testujemy i wytwarzamy go samodzielnie, w naszej fabryce w duńskim mieście Skanderborg. Wykonujemy każdy element sami, wykorzystując do tego zautomatyzowane maszyny i robotykę z najwyższej półki. Tylko w ten sposób – sprawując pieczę nad całym procesem produkcyjnym – możemy osiągnąć jakość, na jakiej nam zależy.

Car audio - Philosophy 5

Zaawansowane technologicznie centrum pomiarowe zapewniające doskonały dźwięk

W drodze do idealnego głośnika i idealnego systemu testujemy, testujemy, testujemy. Robimy to w naszym ogromnym zakładzie pomiarowym Jupiter w Dynaudio Labs, jednym z najbardziej innowacyjnych ośrodków testów dźwięku w Europie, który umożliwia bardzo precyzyjne pomiary. Pusta kostka o długości krawędzi 13 metrów wyposażona jest w technologie, które pozwalają zmierzyć nawet najmniejsze detale. Jedną z rzeczy, która to umożliwia, jest robot wyposażony w 31 mikrofonów, który może dokonywać pomiarów w zakresie 360 stopni – bo żaden wysiłek nie jest dla nas zbyt duży, aby osiągnąć idealny dźwięk.